Bij ENGIE maak jij het verschil

Bij ENGIE maak jij het verschil

2021

documenten
Bij ENGIE maak jij het verschil
Je overweegt klant te worden bij ENGIE. Dat is goed nieuws. Samen met al onze klanten
werken we namelijk aan een schonere wereld. Daarnaast profiteer je natuurlijk van 100%
groene stroom en CO2-gecompenseerd gas voor een aantrekkelijke prijs.
Bij ENGIE vinden we goede service belangrijk. Lees daarom onderstaande aandachtspunten goed
door voor je akkoord gaat. Zo weet je precies waarmee je akkoord gaat en voorkomen we verwarring
achteraf.
Wat wordt er van mij verwacht?
1 Controleer het verbruik en termijnbedrag en voorkom bijbetalen.
2 Controleer de looptijd van het contract (1 of 3 jaar).
3 Controleer in de overeenkomst of je in aanmerking komt voor de boetevergoeding.
4 Betaal (indien van toepassing) de boete aan de oude energieleverancier.
5 Vraag online de boetevergoeding van ENGIE aan.
Wat doet ENGIE?
1 Na aanmelden ontvang je van ons een bevestiging.
2 Wij zeggen jouw huidige energiecontract op.
3 Binnen 12 weken na de startdatum betalen wij (als deze is aangevraagd en goedgekeurd) de
boetevergoeding aan jou terug.
Controleer je verbruik en het termijnbedrag en voorkom bijbetalen
Het termijnbedrag wordt bepaald op basis van je jaarverbruik of een inschatting hiervan. Het
is belangrijk dat je dit verbruik controleert. Dit doe je door het verbruik uit de overeenkomst te
vergelijken met het verbruik uit de jaarafrekening van je huidige leverancier.
Om te zorgen dat je termijnbedrag ook in de toekomst aansluit op het jaarverbruik, kun je je verbruik
eenvoudig bijhouden in MijnENGIE of de ENGIE app. Zo voorkom je bijbetalen.
Boetevergoeding
Stap je over naar ENGIE voordat de overeenkomst bij je oude energieleverancier is geëindigd? Dan
moet je mogelijk een boete betalen aan je oude leverancier. ENGIE vergoedt deze boete in sommige
gevallen.
Wat vergoedt ENGIE wel?
Of wij de boete vergoeden hangt af van de looptijd van het contract dat je bij ons aangaat en de
hoogte van de boete. Kies je voor een ENGIE contract met een looptijd van 3 jaar, dan vergoeden wij
de boete tot een maximum van € 125,- per gas- of stroomaansluiting. Ga je een overeenkomst aan
voor gas én stroom, dan vergoeden wij jouw boete in totaal tot maximaal € 250,-.
Als je kiest voor een contract met een looptijd van 1 jaar of een maandelijks opzegbaar contract, dan
wordt de boete niet vergoed.
Wat vergoedt ENGIE niet?
Wij vergoeden nooit door de oude leverancier in rekening gebrachte boetes voor ontvangen
instapkortingen, welkomstpremies, cadeaubonnen of (welkomst)cadeaus. De terugbetaling van de
boetevergoeding en verbruikskosten worden ook niet door ons vergoed. Controleer dus altijd goed of
de oude leverancier kosten in rekening brengt voor een eerder ontvangen boetevergoeding of cadeau.
Boetevergoeding aanvragen
Je betaalt de boete altijd zelf aan de oude energieleverancier. Vervolgens kun je de boetevergoeding
online aanvragen in MijnENGIE of de ENGIE app. Hiervoor stuur je een kopie van de volledige
eindafrekening van de vorige leverancier mee. ENGIE betaalt vervolgens de boetevergoeding, na
declaratie bij ENGIE, binnen 12 weken na de startdatum van de overeenkomst aan je terug.
(werkdagen van 08.00 - 18.00 uur)
(24/7)




powertip energie , groen energie image

Als u wilt dat ons
deskundig team u
helpt, kunt u ons uw contactgegevens sturen. Er wordt zo spoedig mogelijk contact met u opgenomen.